Абсолютно права е Мира Янова като казва, че риалити форматът на българския ББ капитулира пред драматургията. И аз като нея, без да съм социолог, гледам предаването по-скоро от изследователски интерес. Следила съм предаванията в Англия и Италия и е много интересно да се съпоставят реакциите на техните участници и публика и на нашите. В чужбина се пазят като дявол от тамян от всякакви подозрения във връзкарство и постановки. У нас шуробаджанащината е неизтребима. Просто неизтребима! Главният редактор кръстник на детето на единият от участниците, той пък му се отплаща като превръща едно съкровено събитие в публично зрелище, ресторантът на друг участник гощава съквартирантите и някак между другото си открадва няколко минутки реклама в най-гледаното време. На подобни минутки скрита реклама в италианските телевизии бяха посветени цяла серия предавания на техните “Господари на ефира” и един журналист веднага изхвърча от работа. Има една много популярна заблуда в България: “ След време, като дойдат младите, всичко ще се промени.” Каква полза като си на 19, но вече знаеш, че ако не се впишеш в отвратителните закони на нашенските приятелските кръгове, си аут, питам аз. И то да беше само ББ. И две лирични отклонения: 1. Радвам се, че хората, които обвиняваха Елена в неискреност, имаха възможност да видят какво се казва истински театър. Нито една нейна реплика към Мариян не звучеше неестествено и фалшиво, а измъченият диалог между Христина и Здравко изобилстваше от подсказани фрази. 2. Много ми липсват коментарите на хората, които пишеха в bigbrotherfans.info
|